Çabuk Öğrenme Metodu

Çabuk Öğrenme Metodu

Oyun araştırmanın en üst biçimidir.

Albert Einstein

EĞİTİCİ VE ZEKA GELİŞTİRİCİ OYUNCAKLAR

Çabuk öğrenmede geleceğin metodu “Eğitici Oyunlar” ve “Zeka geliştirici oyuncaklar”dır. Eğitici Oyunlar zihni açan, aklı çalıştıran, öğrenmeyi kolaylaştıran, çabuk öğrenmeyi sağlayan bir eğitim metodudur. Bu metot yıllar öncesinde ileri dünya ülkelerinde bir öğretim metotu olarak okullarda her seviye de öğretilmektedir.

Öğrencilerin zekâ potansiyellerini tanıması ve geliştirmesi, problemler karşısında farklı ve özgün stratejiler geliştirmesi, hızlı ve doğru karar vermesi, sistematik bir düşünce yapısı geliştirmesi, Eğitici oyunlar kapsamında bireysel, takım halinde ve rekabet ortamında çalışma becerileri geliştirmesi ve problem çözmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Eğitici oyunlar dersi öğrencilerin problemleri algılama ve değerlendirme kapasitelerinin geliştirilmesini, farklı bakış açıları oluşturabilmelerini, problemle karşılaştıklarında hızlı ve doğru karar verebilmelerini, bir konuya ve çözüme odaklanma alışkanlığı geliştirmelerini, akıl yürütme ve mantığı etkili bir şekilde kullanma kapasitelerini geliştirmelerini sağlayacaktır. Öğrenciler Eğitici oyunlarla bireysel çalışmalar ve grup çalışmalarında kendi yeteneklerini ve potansiyellerini daha iyi tanıyacak, geliştirecek ve özgüvenlerini artıracak, başarı için sistemli ve disiplinli çalışma alışkanlıkları kazanacak ve başarısızlık halinde yılmadan alternatif çözümler ve stratejiler oluşturma tutum ve davranışlarını geliştireceklerdir.

Eğitici oyuncaklar ile Kazanılan Beceriler

Akıl yürütme

Problem çözme

İletişim

Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma

Eleştirel düşünme

Yaratıcı düşünme

Araştırma

Karar verme

Bilgi teknolojilerini kullanma

Girişi Mantığa dayalı fikirler üretebilme,

Gruplandırma becerilerini geliştirebilme,

Deneyimlerden çıkarımlarda bulunabilme,

Benzetim yoluyla akıl yürüterek problem çözebilme,

Tümdengelim yöntemiyle problem çözebilme,

Sayıları kullanarak işlemsel stratejiler geliştirebilme,

Soyut sembolleri kullanarak hareket stratejileri oluşturabilme,

Sözel oyunlarda semantik stratejiler geliştirebilme,

Üç boyutlu nesnelerin hareketi ve ilişkilerini kavrayabilme,

Üç boyutlu düşünme ve muhakeme becerilerini geliştirebilme,

İşlemsel ve ölçmeye dayalı tahmin becerilerini geliştirebilme,

Hafıza güçlendirme.

Nurten ALPASLAN

MERDİVEN PROJE VE BİLİM MERKEZİ

“HERKES İÇİN MATEMATİK”

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ

Robot Değilim * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.